SEA

Wil jij met jouw bedrijf direct goed gevonden worden in Google? Dan is het inzetten van SEA (Search Engine Advertising) een voor de hand liggende keuze. Zoek jij iemand die jou verder kan helpen met het instellen, bijhouden en monitoren van jouw SEA-campagnes dan help ik je graag verder!

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising en geeft jouw de mogelijkheid om eenvoudig hoger in Google te scoren dan jouw concurrenten. Je betaalt per klik en je krijgt volledig inzicht in hoeveel jij uitgeeft per verkocht product. Bepaal zelf je maandelijkse budget en adverteer slim binnen je doelgroep.

SEA-advertenties staan boven alle zoekresultaten, zodat jij meer kans hebt om mensen richting je website te sturen. Ik help je graag met het optimaliseren van jouw SEA-campagne om uiteindelijk minder geld te betalen voor jouw gerichte kliks.

Waarom kiezen voor SEA?

SEA is de tegenhanger van SEO. SEO is gebaseerd op de langere termijn en zorgt dat jij de eerste paar jaar moet investeren om betere resultaten te behalen. SEA kan direct ingezet worden en kan jou direct resultaat opleveren.

SEA heeft nog een aantal andere voordelen. SEA kun je namelijk slimmer en gerichter inzetten dan SEO. Je kunt bezoekers benaderen binnen je doelgroep dankzij slimme targeting, je kunt bezoekers benaderen die al eens op je website zijn geweest dankzij remarketing en je kunt goedkoop je producten in de vergelijker zetten dankzij Google Shopping.

Welke SEA kan ik voor jouw bedrijf inzetten?

Zoals net al is besproken zijn er meerdere varianten van Google Ads die jij kunt inzetten voor jouw bedrijf. Het type bedrijf, je doelgroep en de dienst die je aanbiedt of de producten die jij verkoopt bepalen welke type SEA jij moet inzetten.

Ik werk met verschillende varianten en geef je graag inzicht in de mogelijkheden waarin ik jouw bedrijf kan helpen. Ik kan jouw bedrijf helpen met:

  • Search Advertising
  • Display Advertising
  • Remarketing (display & search)
  • Google Shopping

Search Advertising


Search is de standaard advertentie waarbij je als een 'gewoon' zoekresultaat bovenaan in de zoekmachine komt te staan. De advertenties lijken dus precies op de gewone zoekresultaten in Google, echter worden wel voorzien van een 'advertentie'-vermelding.

Display Advertising


Bij Display Advertising heb jij de mogelijkheid om gericht te adverteren op websites binnen jouw doelgroep. Je ontwerpt een setje banners, stelt je campagne in en je wordt met jouw banners getoond op websites waar jouw doelgroep zich bevindt. Display advertising wordt ook veel ingezet voor branding campagnes, waarbij je graag jouw merk of bedrijfsnaam onder de aandacht wil brengen.

Remarketing


Remarketing kan op verschillende manieren ingezet worden, waaronder via search-, maar tevens via display. Bij remarketing target je de mensen die specifieke pagina's of je algemene website hebben bezocht. Het komt vaak voor dat de personen op je website eerst orienteren voordat ze overgaan tot een bestelling. Remarketing is de ideale persoon om deze personen extra te triggeren.

Google Shopping


Google shopping is gericht op de online webshops. Heb jij producten die je graag online wil verkopen dan is Google Shopping de ideale manier. Je dient een lijst (feed) in met jouw producten en deze worden dan automatisch in de zoekmachine getoond. Wil je graag meer informatie over Google Shopping? Dan leg ik je graag de mogelijkheden uit.

Hoe kan ik met SEA meer winst behalen voor jouw bedrijf?

Met SEA kun je mooie resultaten behalen, echter ben je wel afhankelijk van je concurrentie. Drijft de concurrentie de prijs per klik op, dan betaal je al snel te veel en stijgen de kosten per conversie. Dankzij mijn ervaring en opgedane kennis kan ik jouw campagne vanaf de start opbouwen en deze optimaliseren tot wij het gewenste bedrag per conversie behalen wat voor jouw acceptabel is.

Waar kan ik je bij helpen?

Standaard kun je ons bedrijf inschakelen voor verbeterde SEA-resultaten. Wij richten niet alleen je campagne in, maar wij monitoren je campagne, voeren benchmarks uit met de nieuwste biedstrategieen, optimaliseren jouw advertenties en breiden jouw advertenties uit met de nieuwste mogelijkheden. Doordat wij ons continu ontwikkelen blijven wij jouw campagne verbeteren met de nieuwste mogelijkheden, waaronder dynamische search advertising of de koppeling tussen jouw Google Mijn Bedrijf pagina en jouw SEA-account, zodat jij ook in Google Maps boven jouw concurrenten eindigt.